Woutertje.reismee.nl

Nieuw favoriet huisdier: een eend :p

Zow.... Paar lange dagen geweest na mn vorig verhaaltje.... Na de gletser zijn we zondags gaan rijden naar het noorden.. Tess bleef achter want die had een vlucht van el calafate naar buenos aires geboekt dus scheurden de ier en ik weg rond half. 8 sochtends.. We hadden gekozen voor de geasfalteerde weg langs de altlantische oceaan omhoog omdat hoe cool t ook was we geen vierkante cm offroadweg meer komden zien en aangezien we in 2 dagen trug moesten zijn om de auto enigzins optijd in te leveren... Ongeveer 1900 km in 2 dagen... Nou bleken de bochten in de weg nog zeldzamer dan het aantal autos op de weg dus gemiddeld 160 was dan ook het resultaat... Nou was de omgeving ook niet echt om over naar huis te schrijven ( lees nederlands plat en alleen maar dooie boel...) dus wisselde we om de 2 uur van chauffeur om 2 uurtjes op de achterbank gestrekt een tukkie te maken... Alles bij mekaar, de snelheid en t feit dat we op deze manier opvallend fit bleven resulteerde in een aardige afgelegde afstand in relatief korte tijd...na in rio gallegos te hebben getankt... Verder gejakkerd naar t noorden... Waar we weer wat leerden... T enigste wat nog zeldzamer te vinden was dan een bocht in de weg was een tankstation mét benzine.... Van de 7 omhoog naar santa nogiets had er welgeteld 1 benzine waar dan ook heel verassend een rij stond van meer dan 2 km.., 2 en half uur op benzine moeten wachten waarna we vol gas maar weer door jakkerden... We hadden vooraf als doel gesteld om ongeveer halverwege in comodoro rivadivia te overnachten maar ondanks de vertraging bij het tanken... Kwamen we daar rond 5 uur aan.. Top fit en geen zin om de volgende dag een zelfde afstand te rijden vol goeie moed door gekacheld t land in richting bariloche.... Snelheid ging nog iets omhoog bij gebrek aan uitzicht, bochten en ander verkeer en t resulteerde in een aankomst in esquel rond half een snachts aangezien de slaapmogelijkheden onderweg zeer beperkt waren... We wouden eigenlijk nog door naar bariloche maar een slaapaccomodatie, een goed glas bier en 1600 km op je kont in een auto en niet midden in de nacht in bariloche aankomen klonk veel aantrekkelijker ... Dus een goed glas bier genomen:) en volgende dag rustig ontbeten gedouched en rustig aan de laatste 300 km naar bariloche op het gemakje gereden... Aangezien we moesten tanken in el bolson ... Waar ze natuurlijk in 3 van de 4 tankstations geen benzine hadden ( ik heb wat dat feit betreft nog nooit zon achterlijk land gezien in mn hele leven) moesten we weer 2 uur wachten op benzine... Ik wist me te herinneren op de heenweg naar het zuiden dat er een achteraf gelegen garage was in t stadje dus terwijl den ier in de rij bleef staan ikke daar heen gewandeld met de vraag voor een klein beetje benzine.... 10 liter was voldoende geweest om in bariloche te geraken maar helaas.. Niks... Op de trugtocht naar de auto kwam ik iemand tegen die ik ontmoet had in t hostel in mar del plata... Stond voor een winkel om een bus ticket te kopen om naar bariloche te gaan... Dus ff bijgepraat en aangeboden om mee te rijden in de auto... Wij gingen toch en hadden plek zat... Terug gelopen naar de auto en volgetankt en wel naar bariloche... Onderweg natuurlijk stoere vakantie verhalen uit gewissel ( was ook naar de carretera austral geweest.. Aangekomen in bariloche de auto uitgezet bij t informatie centrum en ik en de ier in gecheckt in t oude hostel... Auto leeg geruimd en afgehandeld.... Werd op gehaald en gelukkig geaccepteerd :) want na dik 2600 km offroad maakte elk scharniertje meer geluid van het stof dan een gemiddeld muziek festival... Rest van de dag bier gedronken ter afsluiting van een ontzettend geslaagde roadtrip Volgende dag huishoudelijk dagje gehad... Alle zooi uitgezocht... Was gedaan( wat hoog nodig was want ik was er bijna aan toe om mn onderbroekjes om te draaien :p ) en uitgezocht wat verder te gaan doen.... Dn ier moet 5 feb in santiago zijn om een vlucht te halen dus kregen we het idee om vanuit bariloche weer chili in te gaan en zo omhoog te reizen de komende 2 weken richting santiago... Dus bustickets geboekt... Bier gedronken en relaxed gedaan de rest van de dag... Best lekker na een monster trip en een monster rit.... Volgende ochtend ging de bus om half 8 dus moesten op het bustation zijn om 7 uur.... Natuurlijk verslapen en om 6.55 uur wakker geschrokken... Als een mongool alles in een tas geflikkerd en een taxi naar t bus station gepakt... Precies optijd en wonderbaarlijk genoeg niks vergeten :) De weg naar chili liep precies langs de vulkaan die nogal bezig is het tousisme te verzieken in dit gedeelte van het land.... Best indrukwekkend om op 4 km afstand te zien hoe zon gigantische berg een hoop as uitstoot... Het laat je afvragen hoe het geweest moet zijn toen die echt ontplofte...... Aan de stadjes te zien rond om de vulkaan niet echt een pretje want aangezien ze de wegen en somige plaatsen aardig as vrij hadden gemaakt passeerden we ook plaatsjes met meer dan een meter !!! As .... Net grijze sneeuw alleen iets ongezonder lijkt me... Bij de douane natuurlijk als willekeurig slachtoffer der uit gepikt om mn tas te openen... Zon drugshond sloeg aan bij mn tas als een mongool... Bleek om mn was te gaan die ik de dag ervoor had gedaan... Zat nog in een zak (sochtends met zak en al in mn tas gepropt) maar die hond vond de wasverzachter nogal lekker ruiken..... Jammergenoeg was het niet meer zo netjes op gevouwen na dat de chilieense grensambtenaar zn werk zeernauwkeurig uitgevoerd had op mn schone lekker ruikende perfect gevouwen stapeltje kleren.... Waren nog twee touristen met het zelfde geval dus we hielden met zn 3en de bus aardig op.... Eindelijk verder en ondanks de vertraging toch onze aansluitende bus in osorno naar valdivia nog makkelijk gehaald. In valdivia aangekomen de stad rond gewandeld op zoek naar een hostel.. Aangekomen bij de eerste ging het ongeveer zo: ok jongens luister dit is de prijs per nacht ( niet te duur) dit is de keuken en dit is de douche ( super netjes!!!) als je moet pissen bij voorkeur in de achtertuin tegen de boom en als je wilt blijven moet je wel redelijk snel beslissen want de komende 4 dagen is er een bierfeest in de stad en ik heb nog maar 2 bedden beschikbaar... Nou was dit dus niet echt de moeilijkste beslissing die ik heb moeten maken de laatste tijd... Dus gelijk maar ingecheckd naar de supermarkt gegaan, wat proviant gekocht.... In een cafe met grote vazen bier op een groot scherm barca real gekeken met een zooitje fanatieke chilenen... Een kilo of 3 ontzettend zoute friet naarbinnen gewerkt ( sinds nederland geen friet meer op dus was wel weer een keer lekker :) en in het hostel met wat gasten nog een afzakkertje gepakt... Ze hebben hier een eend genaamd carloz en naar het blijkt lust ie graag bier... :) dus we zijn met de eigenaar aant onderhandelen of ie mee mag naar t bierfeesie al denk ik niet dat ie mee mag..... ( ik verstond iets van dat die eend nog al een agressieve dronk heeft :p ) maar goed we gaan de komende dagen dus wel door komen... Eerst maar weer even een tukkie doen in de hangmat hier in de tuin die al een uur naar me staart voordat valdivia kennis maakt met ene hollander ene nen ier met dorst !:)........

marion

wat een gaaf verhaal weer. ik vraag me af, of die hond ook zo tekeer was gegaan als jij je onderbroekjes inderdaad had moeten draaien en ze dus niet gewassen waren.... waarschijnlijk was ie dan dood neergevallen .... veel plezier met de eend en het feesten!

San

hahaha! wat een lastige keus of je daar zou inchecken of niet ;-) have fun! en neem die eend mee nr huis! ik vin um stoer, zulke eenden zouden we ook in NL moeten hebben, ookal is t wel vervelend als ze steeds al je bier op zuipen.. X

michiel

O god, een bierfeest, gotta feel like home haha. Leuk om te lezen bruder

rick

mooie praat weer wout! geef die eend ook een rondje!

Susan Ford

Bent u op zoek naar een echte lening ?? Heeft u behoefte aan een lening van welke aard dan ook en om welke reden ?? Bent u op zoek naar een nieuw huis te kopen en u een lening nodig ?? We zijn eindelijk hier om te helpen als we bieden een betrouwbare leningen tegen slechts 2% rente. Geïnteresseerde leners zijn nu contact met ons op (susanford671@gmail.com)