Woutertje.reismee.nl

Luizenleventje

Zooow .... Ff lang gelee dat ik wat heb neer gekrabbeld... Druk druk druk met lamballen en van alles en nog wat is de grootste oorzaak denk ik. :) in valdivia bierfeesten goed overleefd... Leuk om een paar kleine chileense mannetjes in lederhose in de rondte zien te springen proberend de duitse vogeltjesdans na te doen en een hus verschillende soorten bier te proberen.. T enigste nadeel was dat t drie dagen aan een stuk regende. Dus vol goeie moed naar valparaiso gereisd. Op de bonnefooi gegaan en een hostel gevonden in een rustig ouderwets achteraf straatje... Dacht ik.... Savonds rond een uur of elf gingen alle deuren open stoelen naar buiten muziek aan en een stamp met volk de straat op.. Bleek het uitgaans straatje te zijn voor de lokale bevolking (lees : geen toeristen :p) live bandjes goed(koop) bier en rete gezellig... Dat was dus weer een vervelende verassing.. :) overdags naar het strand geweest om ff verfrissend de oceaan in te duiken... Dus zo gezegd zo gedaan... Aanloop genomen en er in gedoken waarna ik ff schrok toen k boven kwam... Zwommen een paar zeeleeuwen langs me op... Eerder nie gezien maar wel cool ! Valparaiso was een mooie stad.. Ff lekker de toerist uit gehangen voor santiago aangedaan werd.. Had een vlucht geboekd van santiago naar buenos aires vooral omdat ik het in de bus zitten behoorlijk zat werd. Savonds aangekomen in santiago rond 7 uur... Paar flessenbier gekocht in de supermarkt en t hostel gevonden... Volgende ochtend zou mn vlucht gaan dus met den ier de planning gemaakt om savonds nog ff de kroeg in te duiken. In het hostel zat een andere ier, een deense en een australier aan een tafel.... Bij aangeschoven en natuurlijk waren de paar flessen bier niet genoeg dus iedereen omstebeurd een zooitje flessen halen in de supermarkt op den hoek tot ie dicht was... Rond een uur of 2 snachts... Lichterlijk geolied iedereen... Eigenlijk bedtijd normaal gesproken maar afspraak is afspraak dus de stad nog maar in gegaan voor een laatste kroeg avond... Iedereen mee en alles afgestuind tot helemaal niks meer open was en de zon al weer boven de heuvels te zien was... Naar gezellig natuurlijk maar betekende wel dat ik maar een uurtje of 2 kon slapen voor ik naar t vliegveld moest... Opstaan was al een voor teken van een behoorlijk stroeve dag :) aardig wat turbulentie in een veelste klein zweet vliegtuig was ook geen pretje maar t vervelendste was buenos aires met 41 graden en een achterlijk hoge luchtvochtigheids graad... Was ff wennen na wat meer sociale temperaturen aan de kust. T enigste wat een beetje hielp was af en toe t weerbericht in nederland kijken... ( waar de thermometer volgens mij een keer op min 21 stond :).... Dagen daarna wat gedronken met mensen die k eerder op mn reis al had ontmoet en toevallig ook om verschillende redenen in buenos aires waren... Het bleef elke dag 41 graden en savonds koelde het voor geen reet af dus veel kon je niet doen.. Al ben ik op maandag avond nog wel naar la bomba del tiempo geweest... 13 percussie straat muzikanten die elke maandag een soort van concert geven... En dat was en klonk eg super vet!!! Verder nog wat door de stad rond gestruind... Me nog steeds verbazend over hoe de scootertjes en motortjes door de stad manouvreren... Dat moet je ongeveer zo zien: er rijden ongeveer net zo veel taxi's rond als in new york en net zo ongeorganiseerd als een rally race... En daar manouvreren ze net zo snel door als ik op mn motor door de file in nederland met de bravoure zal ik het maar noemen van bernard :p ...Dinsdags was ik t weer echter zo zat dat ik maar een ticket uruguay had geboekt... Woensdag de eerste boot gepakt en naar colonia del sacramento gegaan... Ouderwets stadje met zowel spaans als portugese geschiedenis... Op de boot zat ik naast een duitser die ongeveer t zelfde plan had... Dus volgende dag een allebei een scooter gehuurd en de kust een beetje afgestruind langs eeuwen oude forten en binnen stadjes... Dag er na naar montevideo gegaan voor t carnaval ... Is hier de hele maand maar vrijdag was de grote dag met parades etc was prachtig om s een keer te zien. Was net rio in het klein.. Natuurlijk alle hostels vol geboekt dus kwam uit bij een hospedaja een stukje buiten de stad... De eigenaaresse ging ook naar de carnaval dus hadden gelijk een goeie gids... Ze luste ook een aardig pilsje en wist de weg dus werd ook wel een geslaagde avond... Was eigenlijk van plan om na de carnaval door te trekken naar punta del diablo... Maar achteraf blijkt het achterafgelegen hostel in een schitterende buurt te liggen met een prachtig rustig strand op 10 min lopen dus heb mn doorgang naar del diablo maar uitgesteld met een paar dagen... Hier t strand of daar maakt geen verschil:).... Al met al het is hier een graadje of 33 volop zon lekker verfrissend windje en geen wolkje aan de lucht.... Luizenleventje gaat door :) .....

Reacties

Reacties

rick

1st! mooi verhaal blablabla t is je nog altijd gegund!! veel plezier nog ff de laatste weken!!

San

nice! fijn om weer wat van je te horen! leuk leuk leuk! schrok jij je niet helemaal de pleures toen er ineens zeeleeuwen naast je zwommen? wel super gaaf!
wout, je verhaal is weer prachtig en de temperatuur nog steeds jaloersmakend hoog, geniet!! en ik kijk weer uit nr je volgende verhaal en de foto's natuurlijk!! dikke knuffel en tot snel! X

marion

Jaaaaaaaaaaa hij is weer erg gezellig... en alweer het gevoel ahh jammer, 'k heb het al weer uit.... gelukkig dus toch nog momenten tijdens je verblijf dat wij NIET jaloers waren op de temperatuur en het weer.... voetballen met puinguins werd het dus niet, maar zwemmen met zeeleeuwen is ook bijzonder!! Ik heb na die min 21 nachten de stoute schoenen (of eigenlijk, schaatsen) aangedaan en ik heb geschaatst! ik denk dat we een half uurtje op het ijs hebben gestaan en ik heb bewijzen, we zijn gekiekt en gefilmd! hahaha, vergeleken met de rest van nederland stelt dat niks voor, 'k heb het idee dat behalve wij, heel nederland iedere dag op de schaats stond via het ijs naar zijn werk ging, want er stonden ineeens geen files meer! (maar dat kan ook liggen aan de vorstverlet van de bouwvakkers) in elk geval, het is gedaan met koning winter hier, voor nu dan, maar wat mij betreft voor de rest van het jaar! Laat de lente maar komen.... geniet nog maar lekker van het strand... wat zal jij weer bruin zijn poe hee hahaha... Goed, 'k heb weer genoten van je verhaal, dikke kus, tot gauw!

Lies

Hoi "indiana"-Wouter, Kom je bijna alweer thuis, weet ik je nu pas hier te vinden .... ahum. We mochten wel al af en toe een fotootje op facebook zien. En ... zo te zien vallen er nog veel foto's te bekijken. Van wat ik ervan gezien heb, spreken ze zeker boekdelen van waar jij mee bezig bent ... gewoonweg fantastisch. In ieder geval wens ik je een hele goede reis verder!

Danizus

Hee broer!

Klinkt weer super goed! Gaaf met die zeeleeuwen en 41 graden brrrrr.. kan ik me niet echt voorstellen.. Al zou ik er nu meteen voor tekenen, ik ben de kou hier spuugzat en ik ben blij dat het nu niet meer zo erg is als 2 weken terug.

Ik vind het bijzonder te lezen dat je elke keer weer dezelfde mensen weer tegenkomt, mooi is dat!

Je foto's zijn weer super!

Geniet nog van je laatste weekje(s)!

Kuss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!