Woutertje.reismee.nl

Soms zit het mee, soms zit het tegen...

Zo... En we zijn weer bij de orde van de dag... Na mar del plata was het wel weer tijd om mn tijd nuttig te besteden... Begon toch ook wel weer te kriebelen om te gaan ontdekken ontmoeten en ervaren... Bus uit mar del plata vertrok om iets over half 8 savond s en viel bijna gelijk in slaap.. Werd pas wakker rond 10 uur sochtends toen t ontbijt werd geserveerd... Eindelijk eens een fatsoenlijke nacht geslapen.... In een bus dat dan weer wel maar toch... Kwam om 3 uur smiddags aan in bariloche... Schijnt hier swinters DE wintersport locatie van zuid amerika te zijn.. Stadje aan een mega groot meer in de andes vlak tegen chili aan. Op de weg hier naar toe viel t me al op.. Het stikt hier van de meren met kraak helder water....prachtig gezicht. Toen ik wakker werd in de bus schrok ik een beetje... We reden al aardig hoog en alles begon er steeds witter uit te zien.. En ik dacht... Kut daar zit deze mongool weer met zn korte broek en zn hempie straks in de sneeuw... Maar niets was minder waar bleek.. Ergens in begin juni vorig jaar geloof ik was er nog al een aardige vulkaanuitbarsting in chili, de puyehue vulkaan.. Later heb ik ook wat filmpjes gezien hier hoe het toen was en ben k blij dat ik er toen nie was ( alhoewel.... :p) ... Maar er ligt hier nog aardig wat as zal ik maar zeggen... Dus toen ik aan kwam en uitstapte werd ik weer de andere kant uit verrast... Had vooraf opgezocht wat het weer hier zou zijn in de zomer.. Gemiddeld 15 tot 20 graden. Bleek dus een lekkere hitte golf te zijn hier. Tis 3 dagen 35 graden geweest..:) T hostel bleek op een top locatie in de stad. Iets omhoog op de berg... Dus perfect uitzicht over het meer en omgeving.. Leuke extratjes waren jaccuzi... Flatscreen tv met alle zenders ter wereld... Schitterend dakterras pooltafel.. 35 meter van t strand en de kamer die ik heb heeft ook nog eens t beste uitzicht... ( meeste kamers zijn aan de achterkant van het hostel.. ) mijne dus niet maar op de bovenste verdieping naast t dakterras aan de voorkant :) Op weg naar bariloche viel het me trouwens op dat het steeds heiïger werd buiten en bij aankomst was het bijna net als dichte mist.. Dus na enige navraag blijkt als volgt... Die puyehue vulkaan is nog steeds bezig met vervelen.. Dat onrustig takke bergje ligt hier 75 km verderop en laat nou de wind hier ongeveer standaard daar vandaan komen... Nou maakte het de eerste dag niet zoveel uit... Leuk om te zien voor een keer... Kwam tegelijk aan met een ier in het hostel en lagen ook op een kamer. Gezien ik nou nog niet bijster veel fysieke beweging heb gedaan de laatste paar weken vond ik het idee van die ier om de volgende dag een pleuris eind te gaan mountainbiken een goed plan. Later die dag sloot een engelse zich er bij aan en de volgende dag zijn we dus op pad gegaan.. Bleek schitterend weer.. De wind was gedraaid, er was geen wolkje aan de hemel, en t was bloedheet.. Met de bus naar het fietsverhuur gevaltentje en oppad gegaan. Schitterende route langs meer meren met kraak helder water dan ik kon tellen... De meeste waren ijskoud aangezien de meren bestaan uit water wat van de gletsjers iets hoger in de bergen vandaan komt.. Maar als je door de bergen steil op en neer aant ploeteren bent door de bossen met 35 graden is het vrij aangenaam om er meer dan regelmatig in te springen.. :) heb fantastische panorama's uitzichten lagunas en baaien gezien... Zie de fotos... Dat is maar een selectie :) maar t was egt een top dag.. Zo prachtig met schitterend weer.... Savonds maar op geklonken in een ierse pub :) Volgende dag maar gelijk het sportieve door gezet.. Kayaken... Een mega koud meer een stuk omhoog in de bergen was de locatie.. We zijn weer met zn 3en geweest en was vermoeiend prachtig en rustgevend met allemaal bergen om je heen aan alle kanten. Helaas geen fotos kunnen nemen aangezien alles nou niet eg gegarandeerd droog zou blijven.... Maar t was zeer de moeite waard... En toen begon het gedonder.. Wind draaide weer en de aswolk kwam trug... Vol richting ons.. En dat heeft nogal wat nadelen gehad... Ten eerste je hoeft geen excursie meer te doen want je ziet toch niks en ten tweede t geeft een zooi van hier tot ginter.. Alles zit onder t stof.. Het irriteerd in je ogen en je neus en lippen worden zo schraal als de pest.. Reken daar nog even 35 graden bij en t feest is compleet. Internet werkt ook niet echt bepaald zoals het hoort Dat heeft 2 dagen geduurt. Hopen dat het morgen beter is. Ze zeggen hier dat het gaat regen en rond de 18 graden word... Had ik niet verwacht dat ik dit zou zeggen maar ik juig het van harte toe.... Heeft echter ook voordelen gehad.. In mar del plata had ik al een beetje geinformeerd en wat ideeën op gedaan. Aangezien ik de busreizen aardig zat begin te worden.. (bijna 10.000 km achter de rug al) wou ik proberen om een auto te huren en vanuit bariloche naar el calafate te rijden.. Maar aangezien dat ook nie gratis is was ik genoodzaakt wat slachtoffers te vinden die dit ook wel zagen zitten.. De ier was er gelijk voor in en later vonden we nog een australische die ook bar enthousiast was.. Dus hebben we 2 dagen lang zitten plannen.. Dingen uit zoeken.. Regelen... Auto huren... Opzich best druk mee geweest... Vooral het uitvogelen van de route en wat er op de route te doen is heeft veel tijd gekost maar was leuk om te doen... Je weet gelijk ook veel over het gebied waar je naar toe gaat en we denken dat we een prachtige route hebben uit gezocht.... ( voor de kenners... Een zeer groot deel van de noordelijke carretera austral....)... Auto is gehuurd. We gaan dinsdag... Als alles goed loopt dan he. hebben net etappe 1 al om moeten regelen aangezien een vers bosbrandje ongeveer het halve stadje vanmiddag in as heeft gelegd waar we eerste nacht zouden slapen en ben er ook wel achter dat planningen nog wel eens abrubt kunnen wijzigen van minuut tot minuut.. Al mag dat de pret natuurlijk niet drukken :)... Komende 2 dagen de boel regelen... Eten inslaan... Kleren wassen... paar dingen aanschaffen .... Alles logisch inpakken.... En oja.... Ik mag niet vergeten een nieuwe SD kaart aan te schaffen want mn eerste kaart zit al bom vol :) ....En hopen dat het nog een keertje mooi weer word zodat ik toch nog ff een keertje kan genieten van t schitterende uitzicht hier... Waarschijnlijk zal ik het grootste gedeelte van de route geen internet verbinding hebben dus kan misschien wel ff duren voor er weer een teken van leven komt... Ik weet in iedergeval zeker dat als alles een beetje loopt zoals het zou moeten dat het de komende 2 weken adembenemend gaat worden!!!! Dus op naar dinsdag en op naar de volgende!!

Reacties

Reacties

Marion

't begint een heel dagboek te worden :-). Heel leuk weer om te lezen. Stiekem had je d'r wel bij willen zijn he? bij die vulkaanuitbarsting, zo ben je wel haha. Ik wens je veel voorspoed bij het vervolg en ben zeer benieuwd wanneer we je weer horen (lezen). Veel plezier met de australische en de ier :-) Dikke knuffel, en oh ja, k zag dat je gister nog tegen me had proberen te chatten, 'k zag het te laat, 'k moest naar bed, want half zes op, k ga nu werken.... misschien spreek ik je later vandaag nog, anders tot snel!!!

Tante Jet

Leuk verslag weer! Met de foto's erbij krijg je een goed beeld van wat je schrijft en dus beleeft, echt toppie.
Wens je dan ook de komende 2 weken weer adembenemende momenten toe, zodat wij op afstand kunnen meegenieten!
Een dikke kus.

Sandra

prachtig verhaal weer! veel plezier de komende 2 weken, lekker rond scheuren in n auto (wat voor eentje ist?) is beter dan in die bussen hangen, dat heb jij goed geregeld! :-) have fun!

zoen! X

Aukuhh

Bent u ook ZO klaar met die vulkAAN, sms dan vulk UIT naar 33 33.

Paul

Ha Bart!

Echt vette verhalen. Wat hebben we het weer met je te doen. geniet er nog maar ff van. Heb Auke ff ingehuurd voor Ha rug in de kroeg. Kreeg afkick verschijnsels ;)

Vincent

wordt het te prijzig om een nieuwe auto te huren sms dan occasi ON naar 4444 :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!