Woutertje.reismee.nl

Thank u cordoba!

Ik zit nou in een bus richting de kust terwijl ik dit schrijf....Eindelijk!  Na zon 3 en halve week reizen en veel dingen doen beloon ik mezelf eens met 10 daagies strand :) lijkt me sterk dak niks ga doen heb al wat dingetjes in mn kop maar lekker op mn gemakkie wordt t wel :p  Cordoba.... Tsja wat valt daar nou over te zeggen..., het is een studentenstad.... Er zijn een paar museumpies en een geweldig nachtleven.... Al heb ik daar niet elke avond van genoten..... (godver k wordt nog eens verstandig :p)  Nadat ik gearriveerd was ben ik een dagje door de stad geslenterd... Beetje rond geneusd wat er te doen viel... Ik bleek in het hostel samen met een 66 jarig ier te liggen... Verder was er niemand.. In het begin dacht ik van ow... Wordt t zo'n verblijf hier... Viel best mee opzich want  ik zat savonds wat in t hostel te drinken met  eddy den ier ( hij dronk cola waarna ik m erop wees dat ie een ier was.... Maar dat wist ie donders goed gezien zn leverproblemen:p) en we hadden best schik... Hij had allemaal flauwe moppen om alle ieren door de stront te trekken en mooie verhalen over wat ie allemaal al meegemaakt had en t valt toch altijd weer op dat ouwe menschen dat op een boeiende manier kunnen over brengen... Na een paar flesjes bier viel mn oog op een foldertje waar op stond " skydiven".... Nou stond dat toch al enige tijd enigzins hoog op mn verlanglijstje dus k dacht laat ik eens vragen... Was al half 12 savonds en er werkte alleen maar 1 vrouw voor de nacht... Kwam er bij zitten met de prijslijst... Waarop ik gelijk zei: ok boek maar in die handel... Dus ze belt naar t parachutisten centrum en blijkt dat ik gelijk al de volgende ochtend kan.. Op dat moment kijkt eddy omhoog uit een andere folder waar die in verdiept was en vraagt wat ik ga doen. Ik zeg dat ik de volgende ochtend uit een vliegtuig ga springen en vraag voor de gein of hij mee gaat........ " ja best" is zn gort droge antwoord... Dus hij tikt gelijk  die vrouw aan en zegt ik ga ook die eerst verbaasd kijkt en toch maar boekt voor m. Na nog wat gedronken en gelachen te hebben gaan slapen en de volgende morgen werden we opgehaald met een auto om naar het vliegveld  te gaan.... Kleine hangar.... Paar mensen binnen en we krijgen koffie en moeten zon papiertje tekenen dat er eigenlijk op neerkomt dat als er wat gebeurd je t maar lekker zelf uit moet zoeken. We kregen wat instructies hoe en wat te doen en werden in zon harnas gehesen waarmee je vastzit aan de gozer die met je mee springt..  T vliegtuig in en de lucht in... We zouden springen van 2800 meter. En in zon ritje omhoog van 15 minuten gaan je toch dingen opvallen... Het was zon oude verotte chesna of hoe je t ook schrijft.. Die bende die altijd in de krant staat zeg maar en k snap wel waarom.... Benzine meter was kapot, de deur hing met ductape aan mekaar... Ze moesten het vliegtuig starten met behulp van startkabels en wat me het meest opviel was dat de piloot een parachuut droeg... Of wel.... Da was een fantastische motivatie... Om zo snel mogelijk uit die kist te springen.. Dus zo gezegd zogedaan ... Wouter en eddy worden het vliegtuig uit gezet en das echt een fantastisch moment zeg.. Zon vrije val Beneden aangekomen blijkt eddy zn hart het te hebben gehouden en ondanks zn leverproblemen vond ie t een goed moment om dit vieren want ik landde ongeveer 4 minuten na hem en toen stond ie al te wachten met 2 liter flessen bier ( half 11 sochtends :p)  Trug in het hostel aangekomen bleek dat er een paar anderen waren aangekomen in t hostel. Eddy zn video laten zien van t springen en Savonds wat wezen drinken en was gezellig clubje... Volgende dag met 5 man naar een riviertje gegaan midden in weet ik t waar afgelegen en dat was gewoon prachtig daar.. Gewoon genieten van t heerlijke weer en water dat ongeveer 28 graden was. Savonds trug in t hostel blijkt de meerderheid toch ook een keertje uit het vliegtuig te wilen springen want ze vroegen mij hoe we dat geboekt hadden.  K ben gelijk maar mee gegaan voor mn 2e sprong de volgende dag :)  ik had de zelfde gast op mn rug gebonden en na de vrije val en  t openen van de parachute geeft ie mij de handvaten en zegt hier vlieg maar naar beneden... Ik was een beetje verbaasd maar dacht ok... Dus hij een beetje uitleggen wat er gebeurd als je dit of dat doet.. Was echt lachen... Landen deed ie uiteraard zelf maar beneden aangekomen had iedereen naarboven gekeken en dachten dat de man op mn rug mij een beetje aant neten was gezien de capriolen in de lucht...  K had niet t idee in de lucht dat t zo leek maar was toch wel cool dat ik dat deed en nie demanopmnrug :) De dagen er na waren bloed heet.. Ben in alta gracia geweest.. Dorp waar che guevara is opgegroeid. En nog een keertje naar dat riviertje maar met 42 graden in de schaduw begint je zin om ook nog maar een beetje te bewegen  flink af te nemen. Verder  een aantal keren wat gedronken en uiteten geweest en t was een komen en gaan van mensen in t hostel Ik kwam naar cordoba met een reservering van 2 dagen en ben uiteindelijk bijna een week gebleven.. Zoveel toffe mensen ontmoet en veel gave dingen gedaan....  Echt een topweek achter de rug!!    Zoals ik al zei ik zit nou in de bus naar het strand... K kan dit schrijven ook pas plaatsen als ik wifi heb dus dat zal wel pas bij aankomst zijn in t hostel in mar del plata  Morgen komt er trouwens nog een gozer uit canada achteraan uit cordoba die nog geen idee had wat ie ging doen  tot januari  en mijn plan om in t zand te gaan liggen sprak m zeer aan.... Dus er zal 1 oude bekende  zijn maar voor de rest begint er wéér een nieuw hoofdstuk :) heerlijk

Reacties

Reacties

oma

Man, wat een kei-gaaf verhaal, wat geniet jij zeg, dat is word bij elke blog duidelijker, heerlijk hoor, ,t is je van harte gegund na al je harde werken !! Liefs, tot de volgende keer hou doe.

Sandra

hey wout,
wat een heerlijk verhaal. zoals oma zegt; je kan echt merken dat je aan t genieten bent van alles en das super om te lezen! die eddy klinkt echt schattig in je verhaal. een man van 66 die met je mee uit een gammel vliegtuig springt. stoerrr! en gaaf dat je zelf ff kon sturen! ik vind het wel errug dapper dat je in een vliegtuig stapt die gestart wordt met startkabels, ik denk toch dat ik er op dat moment al uit gesprongen was ;-)

veel plezier de komende dagen (oh wat ben ik rete jaloers op jou). en ik kan nu tegen je zeggen: fijne kerstdagen wout, op het strand! nice! :-D

Liefs, San

rick

vieze hond. beetje skydiven en strandhangen en bier drinken, mooie locaties bekijken.
ik was jaloers maar nu haat ik je! ;)

geniet r maar van, en ik kijk alweer uit naar je volgende blog!
o ja vrolijk kerstfeest bruur.

houdoe

connie

Wat een geweldig avontuur. Je verhalen barsten van enthousiasme en wij delen daar "een beetje" in mee.

Parachute springen lijkt mij wel een hobby voor jou. Kan niet veel gevaarlijker zijn dan rijden op zo'n racemonster of achter een speedboot hangen.

Geniet van het strand de komende dagen.
¡Feliz Navidad :-)

Oma

Hoi Lieve Wouter,

Ook daar hele fijne kerstdagen gewenst en veel mooi weer , geniet ervan kanjer, liefs.

Danizus

Ha broer!

Wat klinkt het allemaal weer fantastisch, ik heb weer blauw gelegen van het lachen om je "piloot met parachute" omschrijving.

Fijne tweede kerstdag! :D

Ik heb uiteraard naar je geluisterd en je weer trots gemaakt, gister weer de nodige flesjes Freddie genuttigd, dus eerste kerstdag was gezellig, en de tweede begint wat moeilijk. ;)

Nou geniet ze! Kus en spreek je snel!

Kimshana

Heey Wouter

Ik ben erg jaloers op jou, ik wou ook ooit nog gaan skydiven. De vrije val lijkt me echt een geweldig om te voelen.

Nog heel veel plezier de komende weken.

Groetjes Kimshana

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!