Woutertje.reismee.nl

Up to the next...

Zo dat was dan salta...... Ik ben vanochtend op de bus gestapt naar cordoba... Waren helaas geen cama bussen meer beschikbaar (de luxe luie lamme variant zeg maar...) en dat heb ik gelijk afgeleerd...k was dus genoodzaakt met iets minder te doen en da is als volgt... Naast je zit een klein oud mannetje dat eigenlijk best wel vriendelijk is maar zodra hij slaapt al zn ledenmaten over de hele bus verspreid... En volgens mij was hij heel moe..... Want dat heeft ie best een lang gedeelte van de reis vol gehouden... Andere kant van het gangpad zat een argentijns meisje van een jaar of 18... En das de enigste argentijn tot nu toe die ik de nek wel om kan draaien... De hele godsgloeiende reis zit ze te smsen met weet ik veel wie met der geluid aan inc. Meest irritante beltoontje ooit... En dan bedoel ik ook echt om de 2,5 minuut een berichtje... Dan word ze verder nog 88 keer gebeld wat ze niet opneemt maar laat lopen om na een minuut naar zon ontzettend tyfus ingeprogrammeerd nokia muziekje te luisteren een berichtje te sturen dat ze niet op kan nemen ofzo waarna natuurlijk de sms frequentie ook nog eens omhoog gaat... Ik ben ongeveer 4 uur bezig geweest om in mn spaanse woordenboekje de woorden te vinden voor het zinnetje " als je nou nie gouw dat takkegeluid uitzet is die telefoon niet het enigste wat door de bus heen vliegt" maar achteraf is het maar goed ook dat dat niet gelukt is :) dan had ik verder nog achter me 2 kinderen van 4 jaar die nodig eens de cursus "probeer een nederlander niet 13 uur lang op zn hoofd te tikken en aan z'n stoel te hangen" moeten doen want aan mij hadden ze nog een goeie maar de volgende.... Het was gelukkig niet zon lange reis.. (maar 13 uur in de bus:p) dus dat hebben we ook weer overleefd... Maar k heb wel een gedeelte argentinie verlaten wat ik wederom altijd zal blijven onthouden. Salta was fantastisch. Ik had er niet veel over gelezen of gehoord eigenlijk voor ik naar argentinie kwam. In buenos aires en iguazu had ik al t een en ander gehoord waardoor ik al lichtelijk nieuwschierig werd maar eenmaal in salta heb ik aan een stuk door genoten... Om te beginnen het hostel. De douches moest je maar op een manier bekijken van okeeey k ben al blij dat er water uit de kraan komt.. Maar dan heb je ook bijna al het negatieve gezegt over t hostel. Het was er vrij druk.. Ongeveer 25 reizigers. Alle uithoeken van den aardbol en vol eigen verhalen van alles en nog wat. Het hostel had een zwembad met een bar er bij en elke avond was echt super tof...ik ben niet echt aan mn slaapuurtjes toe gekomen en de top avond was toch wel met wat ieren, 7 losgeslagen australiërs, 2 amerikanen en 4 ethiopiers uit israel die joods waren en ook dorst hadden waarvan er 1 spaghettie heette... K was blij dat om half 4 het bier op was in de bar :p.. Ik ben 5 dagen in salta gebleven.. Eigenlijk iets langer dan ik vooraf in gedachten had maar er was zo veel te zien... Dat ik eigenlijk wel 3 weken had kunnen blijven zonder me te vervelen. Na zondag een eerste excursie gemaakt te hebben van 13 uur en de 25 uurige busreis uit iguazu nog een beetje in de benen te hebben.. Maandag maar ff een rustigaan daagie ingeboekt en de stad in geweest voor wat musea's over de inca's en om mn reizen te boeken voor de volgende 2 dagen. De excursies waren onbeschrijfelijk mooi. Ben in die paar excursies ongeveer 1300 km door de hele streek geweest van zogoed als in bolivia tot zogoed als in chili tot een rot eind naar het zuiden. De foto's die ik online heb gezet is maar een fractie van wat ik aan foto materiaal heb, maar ik moet noueenmaal ff een berperkte selectie maken telkens.. Ik zit zelf af en toe de fotos trug te kijken en hoe mooi sommige ook zijn ze komen niet eens in de buurt van het echie...elke km heb ik genoten van de streek... K was blij dat ik met mn duitse reisgenoot was want die zei de wijze woorden: je kunt foto's maken wat je wil maar wat je ziet kun je alleen maar delen met de mensen er bijzijn en dat vond ik mooi verwoord... Van wijn proeven tot lama eten tot condors aanschouwen tot de meest fantastische uitzichten en de plaatselijke (lees gigantisch oude vervallen dorpjes) horeca.. Ik heb er nog wat foto's bij geplaatst in de map salta Verder kwam ik erachter dat de wereld af en dan toch kleiner is dan je denkt... Ik liep in t meest aftands veraf gelegen stadje cachi.. Word k op mn schouder getikt in een inca museumpje... Den oostenrijkers :) niet lang gesproken want die moesten eigenlijk bijna gelijk weer vort maar dit was toch wel heel erg toeval midden in de andes in the middle of nowhere... Al met al 5 prachtige dagen geweest die voorbij zijn gevlogen. Heb het zeer naar mn zin gehad en ben benieuwd hoe het hier in cordoba is.. K ben vanavond om 23.00 uur aangekomen en vroeg waar ik in de stad nog wat kon eten aangezien ik in de bus nou niet echt heel erg verwend ben qua voedsel (1 bolletje op 13 uur meer kon er niet af waarschijnlijk)... Ik moest gelijk aanschuiven bij de eigenaar want die ging net eten met zn familie.. Dus hostel zit denk ik wel goed hier..:) Foto's plaatsen van mn trips is trouwens nog al een gedoe... K moet dit via een app doen en die werkt nou niet evht heel best... Soms vergeet ie er een paar en vaak zet ie anderen dubbel op mn pagina... Maar aangezien het telkens een takkewerk is om dat aan te passen laat ik de dubbelen maar staan. Ik vind t trouwens leuk om de reacties te lezen! Vind t leuk om te zien wie er allemaal mee leest dus blijf t vooral doen!:) K ga mn bed opzoeken en eindelijk eens ff goed slapen :) en dan 4 dagen cordoba en omgeving ontdekken... Saludos!!

Reacties

Reacties

Sandra

top! leuk om te lezen dat je t zo nr je zin heb gehad in salta. jammer dat je busreis nr cordoba door je busgenoten niet makkelijk werd gemaakt. ookal moet je je bijna wel thuis hebben gevoeld: op-je-hoofd-tikkende kinderen doet mij erg denken aan je jongste broertje en mensen die zodra ze slapen hun ledematen in de rondte slingeren lijkt toch wel verdacht veel op rick die slaapt ;-) hihi!
veel plezier in cordoba de komende dagen! geniet er van en pas goei op jezelf!

Knuf, San

Hanneke

Màn.... ik schiet gewoon vol!

Dikke kus!

Hanneke

Zo... 't gaat wel weer. Echt heerlijk om te lezen hoe jij van deze reis en alles geniet. :-)

marion

Ja Wout hij is weer errug leuk! Ik ben weg van je foto's en vind je verhalen heerlijk om te lezen. Verborgen talent.... kwist niet dat je zo gezellig schrijven kon.... Je zegt steeds dat het niet over te brengen is wat je meemaakt en hoe mooi het is, maar geloof me, je weet het toch aardig levendig te maken voor ons hier thuis hoor! Keep it up! veel plezier nog en straks lekker bijkomen met je reet in het zand! Knufs!!

oma

wat een schrijftalent kerel, nog onontdekte gaven ???
liefs,

rick

mooi geschreven, kan niet anders zeggen.
superblij dat je het nog altijd rete naar je zin heb, ga zo door!

o ja groetjes van theo haha

nico

saludos kawoutos , gave vac daros , mar nog geen sex met signorietos ? of koste te veel pegos ? of zo"os .hier met maos okeos . en de restos ookos .pas op met zwemmos in de rios negros andros vissie zwemmos in dos pikkos , is auwos . laat dos scheetos dondros daros . worre nie vor je donderos geredos bij de dakaros en to gaauwos , hieros nicos , josjos

gips de frazestorm

flits ; in nl rietrot uitgebroken ! gouden tijden voor de rietdekkers . einde bericht .

agencia Diarios y noticias

( vertaald ) schaarsgeklede pindagooiende homo sapien opgepakt in cordoba . spreekt onbekende taal maar roept steeds "monk , monk ". men vermoed dat het om een verdwaalde eenling gaat van een soort nog niet eerder ondekt . nader bericht volgt .

nico

heje , marion , ik wil ok wel geknufs worde met mn reet int zand , he , leez je wel ? mm ?

nico

eep he trouwes wel n open haard

nico

mar de vis is nog steeds duur , dusssssssssss

nico

voles mij het ze nog n bloedmooie zus , duss .

Ruud

Hee Wout, kijk uit door wie je op je rug getikt wordt. Hou dan eerst vooral je adem in, want voor je het weet ruik je gas...je moet namelijk weten dat adolf ook een Oostenrijker was, en je weet dat Zuid-Amerika het favoriete toevluchtsoord was voor zijn soort...

Pas dus een beetje op met `Den Oostenrijkers`...!

:-)

Connie

Super al die verhalen. Het geeft samen met je foto's een beetje beeld wat er allemaal te zien en te beleven is. Je vraagt je toch af waarom al die backpackers voor Azie kiezen. Na al die reiskilometers is al weer bijna tijd om te relaxen op dat Argentijnse strand. Geniet ervan, zodat je in 2012 er weer tegenaan om je reis te vervolgen. Alvast fijne Kerstdagen en we kijken uit naar je verhaal over Cordoba.
Groetjes uit Varik

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!