Woutertje.reismee.nl

Zomaar...

Zo... Dat waren me wel een paar dagen.. Niet bijzonder veel meegemaakt maar toch wel veel.. Heb buenos aires verlaten maar niet voordat ik sochtends een duiter ontmoette in mn hostel die de avond ervoor door zn vriendin een ander hostel is uitgetrapt... Aangezien mn bus pas ging om half 8 savonds hebben we wat door de stad geslenterd beetje wauwelend over van alles en nog wat... Uitkomst: en ik citeer: frauwlein sind unmöglich :) Half 8 bus gepakt naar iguazu... En das hier heel wat anders dan lijntje 18 in nl kan ik zeggen stoel kan helemaal plat als een bed met voetensteun... Wijn. Wiskey 3 maaltijden 50 films naar keuze dekentje ... Niet verkeerd zou je zeggen... Maar een bus rit van 17 uur blijft achteraf toch best lang... Na ongeveer 4 uur geslapen te hebben werd ik wakker gamaakt voor ontbijt( slapen blijft moeilijk in een bewegend voertuig) na nog een uur of 4 was ik eindelijk in iguazu.. Das ongeveer midden in de jungle voor je gevoel en das ook wel een beetje zo :p Ingecheckt om half 2 en gelijk maar een bus geboekt naar brazilië om 2 uur... In de bus een oostenrijks koppeltje ontmoet uit t zelfde hostel met de zelfde plannen dus ook maar de braziliaanse kant van iguazu met hun "beleefd" zal ik maar zeggen... Wat een uitzicht zeg.. Savonds in het hostel een biertje gedronken met den Noostenrijkers en vroeg gaan slapen.. Was kapot na die busreis... Volgende ochtend uitgeslapen tot half 10.. Ontbeten en net toen ik klaar was met mn ontbijt kwam us oostenrijks setje tevoorschijn... Ze zouden savonds vertrekken dus moesten ze uitchecken om 10 uur en overdags naar de argentijnse zijde van de watervallen gaan. Nou was t toeval dat een of andere argentijnse mongool zich in de lugageroom (waar iedereen zn spullen tijdelijk kwijt kan achter slot en grendel) had opgesloten... Das opzich niet zon probleem aangezien hij een sleutel van die kamer had maar laat nou net het geval zijn dat hij zn sleutel afbreekt in het slot.... Heeft uiteindelijk 7 uur geduurt voor ze hem bevrijd hebben haha maar aangezien dit tijdelijk een "lugageroom unavailable" gevalletje was heb ik denoostenreikers aangeboden hun spullen bij mij in mn locker te dumpen tot ze vertrokkken... Daar waren ze zeer blij mee en uiteindelijk zijn we maar weer met zn 3en naar de argentijnse kant gegaan... Was zeer gezellig en was een mooie dag! Ik zou graag willen vertellen of uitleggen hoe de iguazu watervallen zijn maar dat kan niet... Er hing een gedicht ergens bij de watervallen over dat er geen woorden mogelijk zijn om te beschrijven hoe mooi het is.... Dat als je het alleen al probeert om uit teleggen hoe het is het een belediging zou zijn aan de watervallen.... Daar ben ik het mee eens dus ik zal er verder niks over zeggen.. Kijk mn foto's en ga er zelf eens naartoe... Ik kan er niet meer van maken... Met elk woord doe ik de schoonheid ervan tekort. Volgende dag op de bus gegaan naar salta... 25 UUR!! Vertrokken om 10 uur en vandaag aangekomen om 11 uur... Lukt nog niet eg om te wennen aan de lange busreizen... (en dat vind ik een goed teken :) maar na, moet ik zeggen, eindeloze lange prachtige landschappen.... Eindelijk aan gekomen in salta.... Prachtig plaatsje aan de voet van de andes... Na het inchecken blijk ik op een kamer te liggen met een duitser... De heledag de stad verkend met zn 2en en proberen dingen te regelen voor de komende dagen... Best goed gelukt... Heb de komende dagen een prachtig programma op de planning staan waarvan de verhalen en de foto's zeker nog hier terecht komen... Wou de foto's van iguazu nog plaatsen maar aangezien mn eerste excursie over 5enhalf uur van start gaat laat dat zich nog heel even op zich wachten.... MAAR.... Das t wachten waard :p

Reacties

Reacties

Nonkel Wimmie

Kereltje, ik ben ontzettend jaloers !!!!!! Het is geweldig om door jouw verhalen op de hoogte te blijven. Goed leesvoer , echt genieten!!!!
Ik krijg alleen zin om t vliegtuig te pakken en een paar dagen mee te reizen.

Mzzls
Wim

Sandra

wout, wat mooi geschreven weer. ik word helemaal meegetrokken in je verhalen! super!
maar ehm, busreizen van 25 uur zijn echt absurd lang hoor, dan moet je bij aankomst toch wel enige vorm van kramp en spierpijn ervaren. Veel plezier de komende dagen in salta met je duitse kamergenoot!

X San
ps. ik ben erg schieuwnierig nr je fotoos!!

rick

mooi verhaal weer wortel!
ik kijk uit naar de foto's
je krijgt trouwens de groeten van Fei.

later!

ma

Hij is weer leuk! waarschijnlijk went dat helemaal niet, die busreizen, maar je moet er wat voor over hebben toch? Ben benieuwd hoeveel talen je spreekt als je thuiskomt haha, met je internationale gezelschap.

oma

Ik lees het al, mooie dagen en leuke dingen , kei gaaf man. leuk dat ik door jouw ogen ook een beetje mee kan kijken, liefs.

marion

snotver, schrijf ik een hele reactie, plaatst ie um niet! Wat ik dus zei, wat een schitterende foto's! En wat is het toch geweldig dat dit allemaal kan, jij daar en wij hier allemaal het meebeleven, zowat bijna op dezelfde dag, geweldig. Ik denk dat er veel mensen wel een beetje jaloers op je zijn! Ik hoop dat het je blijft lukken om foto's en verhalen te plaatsen, het is superleuk! Dikke knuffel!!

Wim

Als je 1 waterval gezien hebt, heb je ze allemaal gezien he.
Ik vind het persoonlijk een beetje overdreven om zoveel foto's te plaatsen.
Ook van die dorre plek met een cactusje hier en daar.
Ik snap niet dat je niet gewoon hier in nederland zit en fatsoenlijk aan het werk gaat, net zoals wij allemaal.
Het klimaat is hier ook geweldig, ik kan ook gewoon met ontbloot bovenlijf rondlopen (ok, ok, in huis welliswaar, maar toch).
Verder ontmoet je daar alleen maar mensen die je niet kent, en zie je allemaal dingen die je nog nooit gezien hebt.
Dat lijkt avontuurlijk, maar is gewoon volledig nutteloos.

En al die verhaaltjes over "leuke dingen" die je mee maakt.
Of het zo bijzonder is om in je eentje naar zuid amerika te gaan en daar dronken te worden in een cafe met een paar voetballiefhebbertjes!
Tsssssssss.......!

Ik weet zeker dat er helemaal niemand jaloers is op jou, wat je moeder ook beweert hoor!!!! (ik al helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet!)

Groeten van je kale (en stiekem trotse) noncle Wimmie

Wouter

Haha dat klinkt als of je je ticket bijna geboekt hebt al :p

Michiel

Telkens weer leuk om te lezen wat je meemaakt. Ben ontzettend jaloers op je ;) Binnenkort maar es skypen :)

niels

zoo grote neef, zo te zien vermaak jij je prima.
Ben ergens wel een klein beetje jaloers maar gun het je van harte..
ik hou je site goed in de gaten dus zal je hier nog wel spreken
groetjes uit montfoort en maak er wat moois van!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!