Woutertje.reismee.nl

One night in boca

Ok.... Daar zit je dan in je hostel... Nog lichtelijk mistig van de avond ervoor, proberen toch maar een beetje te beschrijven wat je hebt meegemaakt gisteravond nou het nog vers in t geheugen ligt..... Zaterdag avond laat kreeg ik de bevestiging.. Was er al de hele week mee bezig geweest.... Proberen een kaart te scoren voor kampioens wedstrijd boca juniors.... Boca vs Banfield. Das best lastig kan k je zeggen maar uiteindelijk was het gelukt... Ik had dan wel een staanplaats in het uitvak tussen de banfield supporters maar ik had tenminste een kaart.... Iets waar vrij veel argentijnen jaloers op waren trouwens .... Moest me gister melden een eindje verderop in de straat van mn hostel waar k samen met nog enkele toeristen die net zo veel geluk hadden gehad als ik... Op een bus werd gelaaien richting boca.. Begon al goed aangezien achter mij een amerikaan kwam zitten met 2 liter flessen medicijn zoals ie t omschreef... Ik vond t toch knap dat ie 2 liter bier weg kreeg voor we arriveerden in boca want het was net geen kwartiertje rijden.... Onderweg hing ie met zn kop onderhand uit t raam "boca!!" blérend waarna de gidsen toch maar ff vriendelijk verzochten dat niet in het stadion te doen tussen de banfield supporters... Maargoed de toon werd al gezet... Aangekomen in de wijk boca, ongeveer 10 minuten lopen van het stadion... Stopt de bus voor een cafe dat een klein beetje opvalt dat ze daar voor boca zijn... Hele pand is geel blauw geverfd met vlaggetjes en boca slingers en de hele bende... En als dat nog niet duidelijk genoeg was liep er aardig wat volk rond, geheel onder gesminkt in tenue... Boca, boca, boca.... We worden de bus uit gedelegeerd met de opdracht: zo en nou gaan we eerst bier drinken voordat we naar het voetbal gaan... Dus met een man of wat uit de bus dat cafe in... Gratis bier.... Trommels feest.... De wedstrijd begint pas over 3 uur.... Na een anderhalf uur feestgedruis met boca supporters, engelsen een stel ieren een koppeltje nederlanders en een amerikaan beginnen we aan de voetreis naar t stadion... Buiten het cafe krijgt iedereen zn kaart en beginnen aan de wandeling... Na ongeveer 88 keer gecontroleerd te zijn op van alles en nog wat( we moesten letterlijk langs 8 politie baricades) eindelijk bij het stadion... Plek was op de 3e rang dus flink omhoog en k kan je zeggen voor een staantribune was t best steil. Als iemand boven aan struikelt wil je niet weten wat voor domino d day je hebt.. Plaats genomen.... Wedstrijd van de jeugd gekeken... Ondertussen komen de banfield supporters ook langzaam t stadion in en toen kreeg ik al een vermoeden.... Ik met ondertussen mn amerikaanse maat naar een afgelegen hoek op de tribune geslopen onderin bij de rand van de ring.... En ja hoor daar kwamen de spandoeken te voorschijn... Op de hekken, aan de hekken , door het hele vak.. Van boven naar beneden en van links naar rechts.... Een en al vlag en spandoek.... Mooi.... Daar hebben we geen last van.. Recht tegenoverons in het stadion zat het sfeer van van boca... Of vak.... Hele tribune zeg maar .... Het zat al bom vol toen we kwamen en tot aan het eind van de avond kwam er alleen maar gezang van de overkant.... Tegen het begin van de wedstrijd komen de spelers het veld op wanneer de boca spelers het veld op komen ontploft het stadion.... Vuurwerk confettiekanonnen..... Op zich niet zo heel raar voor een kampioens wedstrijd maar t meest indrukwekkende was het stadion.... Het hele gebouw is van beton gemaakt. Alle boca supporters begonnen te springen en de hele beton constructie begon tedansen het stadion schudde letterlijk op zn voegen. Het ging heen en weer als een schip op zee.... En dat hield niet meer op. Tot het eind van de wedstrijd sfeer zang en feest.... T was eigenlijk een kutwedstrijd met trouwens wel 3 heel mooie doelpunten maar de sfeer was ongeloofelijk.... Goed wedstrijd voorbij... Boca kampioen... En wij worden als " uitsupporters" t stadion uit gedirigeerd... Na wat zijwegen die ons scheidden van de banfield supporters lopen we door de wijk... Allemaal na praten hoe geweldig t wel nie was zon avond met ontzettend veel vuurwerk achterons wat in het stadion de lucht word in geschoten.... Komen terug bij dat cafe waar de bus voor de deur stond... Toen gebeurden ff een paar dingen heel snel.... De gidsen trekken hun shirt uit waar een boca shirt onder zit de bus blijft op slot, er worden 2 mega vlaggen de straat op gesleurd en het feest barst los... Weer bier! Weer feest! Weer trommels en vlaggen! Maar nou omdat ze kampioen zijn... Straat word afgezet het bier kan niet aangesleept worden en mensen uit de wijk komen op het feestgedruis af.... En geloof me.... Feesten kunnen ze... :). Na zon 3 uur stevig hossen duikt ineens de buschauffeur op ( waarvan ik achteraf zeker weet datik m met een boca shirt aan en een literfles bier overstraat zag rennen) met de mededeling we gaan! Dus de bus in met zn allen en trug naar waar we vandaan kwamen... En dat was hoog tijd ook kan ik je zeggen ;).... Dus daar zit je dan een beetje mistig in je hostel... Na te genieten van een topavond die ik nooit meer vergeet...

Reacties

Reacties

rick

godverdomme, goed verhaal ouwe!
en dit is pas de 8ste dag.
relaxed hoor veel plezier verder en ik spreek je snel!

marion

hoppaaaaa! haha, goed beschreven hoor! Bijzonder gebeuren dus. Vond aan de foto's al te zien dat het een eng steil stadion is......... lachen om je opmerking over de buschauffeur.... haha. Tot snel!

Sandra

mooi geschreven wout! ik vond het gewoon jammer dat je verhaal afgelopen was! ik ga zo nog ff de fotoos bekijken. kus X

connie

Jij hebt je beroep gemist. Mocht je nou ooit mislukken als rietdekker dan kun als schrijver nog aan de bak. Met zo'n verhaal krijg je een niet voetbalfan nog enthousiast. Leuk om te lezen en mooie foto's.

Aukito

Je hebt geluk gehad... ik weet hoe zon stadion in elkaar zit. ;)

Aukito

Je hebt geluk gehad... ik weet hoe zon stadion in elkaar zit :)

Hanneke

Ja zeg.... wéér jaloers, gaat dat drie maanden zo?!!! Ik hou van stadions vol supporters. En misschien weet je het: ik heb ervaring in het zitten tussen supporters van de tegenpartij! Maar goed, als je durft: gewoon juichen (heb ik gedaan en het werd mij niet kwalijk genomen, 't ouwe wijf hè, die doen ze niks, die Italiaanse mietjes).
Genoten heb je, dat kan ik wel lezen!

Danizus

Hee Wout!

Wat een superervaring weer! Helemaal super!

Haha en ja, je bent er pas net! :) Ik ben benieuwd naar alle andere dingen die je gaat meemaken!

Kusjess, je zus

Ruud

Zo kerel, heb je ook een keer meegemaakt hoe voetbal beleeft hoort te worden! Is wel wat anders daar dan hetnamaakspul in ons polderse burgetruttenland. Gelukkig staat er in het beste vak van de eredivisie een capo die regelmatig op bezoek is op de tribunes waarop jij nu de ultieme supp-beleving hebt mogen ervaren , en zien we dankzij die gast soms bij Ajax een vleugje terug van zo'n heksenketel.

Ook ik geniet van je verslagen, vooral natuurlijk van deze :-)

Hasta la Vista !

Danizus

Haa broer!

G**&T^&R^&%*R^(domme wat een mooi foto's weer! Ik zit elke keer met open mond te kijken! Wauwwwie en JIJ STAAT DAAR GEWOON, jij beleeft het, ziet het, bent er! Nou geniet er nog maar van! Gelukkig mag je nog ff! ;)

Kusss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!